SEM este prescurtare a termenului Search Engine Marketing, însemnând în traducere marketing prin motoarele de căutare.

SEM este o subcategorie a marketingului online care se ocupă de modificarea poziției unui site în motoarele de căutare sau/și de afișarea unor anunțuri plătite care apar lângă rezultate. Tehnici de aparțin de aceste practici de SEM, dar cei doi termeni sunt totuși diferiți.

Pe ce se bazează marketing-ul pentru
motoare de căutare(SEM)?

SEM-ul în general se bazează în special pe crearea de linkuri către site-uri (link building), afisarea de anunțuri plătite la căutări sau pe conținut (CPC, CPM sau CPA). Sunt în special metode plătite de promovare, scopul lor fiind ca, în functie de bugetul disponibil, site-urile să fie afișate primele sau cât mai sus în listă la anumite căutări după cuvinte cheie.

 

Marketing-ul prin motoare de căutare urmărește să-i aducă pe site-ul tău pe vizitatorii din publicul care te interesează, prin asigurarea unei poziții de top în motoarele de căutare. Serviciul include identificarea celor mai potrivite cuvinte cheie, optimizarea textelor și a părții tehnice a site-ului. În plus, presupune fructificarea oportunităților gratuite de plasare de link-uri în marile directoare sau în site-uri vizitate de publicul pe care vi-l doriți.